Bunden Prisplan När ni väljer en bunden prisplan innebär det att ni alltid debiteras för minst det antal timmar som ingår i er valda prisplan. Detta betyder:
- Om ni köper färre timmar än minimidebiteringen, debiteras ni ändå för minimiantalet timmar enligt planen.
- Om ni köper fler timmar än minimidebiteringen, debiteras ni för det faktiska antalet timmar ni använder, och dessa timmar faktureras till samma timpris som i er prisplan.
- Outnyttjade timmar kan inte flyttas över till nästa månad och måste användas inom den aktuella månaden.
_____________________________________
Minsta debitering per månadDet är kundens ansvar att säkerställa att minsta debitering per månad uppfylls. - Bundet 1: Minst 10 timmar/månad (~1 pass/vecka).
- Bundet 2: Minst 18 timmar/månad (~2 pass/vecka).
- Bundet 3: Minst 30 timmar/månad (~3 pass/vecka).
_____________________________________
Första månaden med bunden prisplanUnder den första månaden debiteras enbart den valda timkostnaden multiplicerat med antalet faktiskt köpta timmar. Minsta debitering tillämpas inte under första månaden.
_____________________________________
SchemaläggningVid val av bunden prisplan ska alla pass schemaläggas minst
en vecka i förväg. Detta schema behöver inte skickas in till oss utan är en överenskommelse mellan kunden och barnvakten.
Antal timmar per vecka och vilka dagar barnvakten kan jobba kan variera enligt kundens behov och den överenskommelse som finns med barnvakten. Barnvakterna försöker även i möjligaste mån vara flexibla om snabba ändringar behöver göras.
_____________________________________
UppsägningstidEn uppsägningstid på
två veckor gäller för båda parter.
_____________________________________
Vid semester, ledigheter eller annan frånvaroOm ni inte når upp till det avtalade antalet timmar på grund av semester eller annan frånvaro, måste detta meddelas minst
7 dagar i förväg genom att fylla i en
Ledighets- & Semesteranmälan.
Om detta inte görs, läggs de outnyttjade timmarna till och faktureras på samma faktura för den aktuella månaden.
- Exempel: Om ni inte behöver barnpassning 1 juni – 12 juni, måste ni meddela detta senast 23 maj.
_____________________________________
SjukdomOm barnvakten eller barnet blir sjuka ska ni försöka hitta ett nytt passande datum. Om detta inte är möjligt ska ni meddela oss via e-post:
- Det går bra att svara på ett mejl ni tidigare fått från oss eller mejla oss på hello@barnakademin.com
- Ingen debitering sker för de aktuella timmarna om sjukdom har meddelats korrekt.
_____________________________________
Övriga villkor: Om kunden inte uppnår antalet timmar som motsvarar vald prisplan under två månader i rad har Barnakademin rätt att ändra prisplanen till en som bättre matchar kundens faktiska behov.
Ansökan om avbrottAnsökan om längre paus eller avbrott görs via
Ledighets- & Semesteranmälan.